dissabte, 4 de febrer del 2012

Brendel

La meva primera tarda de llicència la va ocupar l’Alfred Brendel, un dels meus referents com a pianista i com a persona. En el documental Man & Mask mostra un exquisit sentit de l’humor juntament amb la seva ja coneguda sensibilitat i el seu rigor professional.





 L’endemà hi vaig tornar, aquest cop en directe. Una classe magistral sobre les sonates de Beethoven, en la qual va insistir en el que ja deia al documental: la importància de l’estructura i del caràcter en la interpretació musical. Està clar el concepte d’estructura, i és el punt de partida del meu treball; no ho està tant del de caràcter, que des del meu punt de vista té elements molt més subjectius. Tanmateix és justament el que Brendel anomena caràcter el que defineix la personalitat de l’artista.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada