Els textos
musicals són les partitures. Algunes, tan boniques de veure com d’escoltar.
Altres, cal fer-les sonar; fins i tot n'hi ha que seria millor penjar-les a la paret. En qualsevol cas, la música no és la
partitura, que només ajuda a fer-la
reviure més fàcilment.
Els nens aprenen a parlar escoltant i fins que
no tenen organitzat tot el llenguatge no comencen a escriure. Relacionar uns
signes escrits amb uns sons esdevé així un procés natural. Aquest procés
ha estat molt estudiat i ha canviat al llarg dels temps, però en qualsevol
cas els nens quan aprenen a llegir i escriure ja parlen i pensen, el
llenguatge ja és interioritzat.
La música
funciona exactament igual: primer sona, i, si de cas, després s’escriu o es
llegeix. Quan un nen vol començar a tocar un intrument, posar-li un paper al davant
pot ser un impediment . També hi ha moltes maneres de conduir aquest procés,
sens dubte necessari però no sempre imprescindible: hi ha molta gent que fa música sense haver
escrit ni llegit mai una sola nota.
La música es pot cantar, tocar d'oïda, improvisar, interpretar, i llegir, però de cap manera podem reduir el fet d’estudiar música a llegir les partitures amb la màxima exactitud. Com en tot, val la pena trobar l'equilibri, gaudir de cada una de les possibilitats que tenim i no menystenir-ne cap.
La música es pot cantar, tocar d'oïda, improvisar, interpretar, i llegir, però de cap manera podem reduir el fet d’estudiar música a llegir les partitures amb la màxima exactitud. Com en tot, val la pena trobar l'equilibri, gaudir de cada una de les possibilitats que tenim i no menystenir-ne cap.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada